Nasz blog...

Pogodna Strefa poświęcona jest podsumowaniu wszystkich imprez zorganizowanych przez drużyny harcerkie
oraz gromady zuchowe. Znajdują się tutaj zdjęcia oraz filmy z przedsięwzięć, w których brali udział harcerze
z różnych jednostek Hufca. Każda miniona impreza jest przez nas rejestrowana i podsumowywana tak, aby
każdy mógł się dowiedzieć jak się bawiliśmy i co dokładnie przeżyliśmy.

22 września 2014

Harcerski Start

Harcerze z Hufca Szczecin-Pogodno oficjalnie wystartowali! Nowy rok harcerski symbolicznie rozpoczął rajd po Puszczy Bukowej, zorganizowany przez hm. Macieja Grabowskiego oraz pwd. Agatę Maszczykowską. Uczestnicy rajdu wcielili się poszukiwaczy rudymentów Cystersów, które znajdują się na terenie dzisiejszej Puszczy.


UCZESTNICY RAJDU
Liczba harcerzy:
1.
25 Szczecińska Wodna Drużyna Harcerska "Burza"
14
2.
30 Drużyna Harcerska "Reduta"
17
3.
30 Ratownicza Drużyna Harcerska "Poterna"
13
4.
81 Drużyna Harcerska "Halleya"
11
5.
113 Drużyna Harcerska "Pustynna Burza"
10
6.
p. Wielopoziomowa Drużyna Harcerska "Nevada"
6

Uczestnicy Harcerskiego Startu 
Patrole zapoznawszy się z fabułą
Podczas niedawnych prac badawczych w Książnicy Pomorskiej, w jednej ze starych ksiąg na temat Cystersów i ich osadnictwa w rejonach Szczecina, odnaleziono telegram z 1936 r. Treść odręcznych notatek na jego odwrocie wskazuje, że miejscem, w którym spotkały się osoby opisane w telegramie był rejon dzisiejszego Jeziora Szmaragdowego.
[...]stawcie się w wyznaczonym miejscu i podejmijcie wyzwanie odzyskania tego, co przed laty skrzętnie ukryto w nieodkrytych lasach puszczy…
otrzymały, bardzo oryginalną, kartę patrolową wraz z instrukcją gry.

karta patrolowa
Na każdym z punktów drużyny otrzymywały naklejki – jej kolor był zarazem oceną wykonania zadania. Naklejkę należało wkleić w odpowiednie miejsce na karcie patrolowej. Podczas rajdu można było poszukiwać ukrytych denarów, dzięki którym uzyskiwało się dodatkowe punkty. Denary (10 szt.) ukryte były przy słupkach oddziałów leśnych na trasie rajdu

Trasa rajdu liczyła 12 km.

WYNIKI RYWALIZACJI: 

I miejsce - XXX DH "Reduta"

II miejsce - XXX RDH "Poterna"

III miejsce - 113 DH "Pustynna Burza"

Wspólną zabawę zwieńczyło ognisko na Polanie Słonecznej, nieopodal Jeziora Szmaragdowego, do którego dołączyli goście: hm. Edyta Sielicka, hm. Dorota Szymańska oraz hm. Rafał Raniowski.


Organizatorzy Harcerskiego Startu pragną podziękować instytucjom, dzięki którym udało się zorganizować przedsięwzięcie:
- Ministerstwo Edukacji Narodowej
- Ministerstwo Sportu i Turystyki
- Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
- Urząd Miasta Szczecin
- Komenda Hufca Szczecin-Pogodno.

UCZESTNICY RAJDU ZMAGALI SIĘ Z ZADANIAMI:

1. „Kółko i krzyżyk 3D” - dh Łukasz Muzykiewicz
Wyzywam Was na pojedynek w historyczną cysterską grę w kropki. Gra polega na umieszczeniu tasiemek w miejscach, w których krzyżują się drewienka. Wygrywa ta drużyna, która ułoży trzy tasiemki w jednej linii – przy czym tasiemki można układać poziomo, pionowo, jak i w przestrzeni. Gra toczy się do pięciu rund. 

2. Bierki XXL - dh Jarek Pyrlak -  bierki zostały wykonane z metrowych odcinków leszczyny.
Ochrona powierzonego nam skarbu wymaga przede wszystkim dokładności – trzeba się z nim obchodzić ostrożnie, zawsze dokładnie zabezpieczać go podczas przenoszenia, ukrywania itd. Aby sprawdzić wasze umiejętności w tym zakresie zapraszam Was do gry w bierki. Przed wami bierki, ale w wersji trudniejszej – nasze bierki są większe i nie takie gładkie, jak te które znacie. Dzięki temu będziecie mogli bardziej się wykazać. W zależności od tego ile punktów zbierzecie, tak zostaniecie ocenieni.

3. Butelki - dh. Natalia Mikita oraz dh. Karolina Gabryś
Przed Wami znajdują się trzy butelki, które napełnione są wodą. Jak widzicie nie widać, ile jest w nich wody. Waszym zadaniem jest napełnić pozostałe trzy butelki dokładnie taką samą ilością wody, jaka znajduje się w napełnionych butelkach. Nie można dotykać, przenosić, podnosić butelek,  które są napełnione wodą. Znajdziecie na to sposób?

4. Pisanie piórem - pwd. Patrycja Kmiecik
Cystersi zajmowali się m.in. przepisywaniem ksiąg – prowadzili oni biblioteki, które przez setki lat zapełniały się różnymi księgami. Każdą księgę trzeba było przepisać ręcznie i ręcznie ozdobić. Oto jedna z kart takiej księgi. Waszym zadaniem jest przepisać w ciągu trzech minut jak najwięcej wersów księgi. Otrzymacie punkt za każde prawidłowo przepisane słowo. Macie 5 minut na opracowanie sposobu przepisywania księgi. 

5. Rut podkową - pwd. Tomasz Araszkiewicz
Rzut podkową to jedna z popularnych zabaw podczas cysterskich odpustów. Zadanie jest bardzo proste. W środku pola znajduje się palik – dookoła niego wyznaczone są strefy. Należy umieścić-rzucić podkowę jak najbliżej palika, który znajduje się w centrum pola. Jeżeli podkowa zaczepi się o palik otrzymacie dodatkowe punkty. 

6. Duch - hm. Sebastian Kubacki
Uczestnicy spotykają ducha który opowiada im historię jak w jego czasach cała stal była przetapiana na broń, wszędzie były wojny. Gdy umarł, zabrakło stali aby wyprodukować gwoździe do jego trumny. Z tego powodu jego dusza uciekła przed pochowaniem i teraz tuła się po świecie. Duch mówi uczestnikom że znalazł już odpowiednią ilośc gwoździ by zabić wieko trumny, ale zostały mu jeszcze cztery, które ma w ręce. Gwoździe te niestety są ze sobą złączone. Duch prosi uczestników o pomoc w rozdzieleniu gwoździ.

7. Ważenie  - dh. Katarzyna Bazaczek oraz dh Krzystzof Świtoń
Cystersi trudnili się także handle, co wymagało od nich nie lada umiejętności matematycznych. Na wadze znajduje się worek przypraw  który chcemy kupić, ale niestety nie wiemy ile waży. Waszym zadaniem jest obliczyć wagę worka – przy użyciu dostępnych materiałów. Nie możecie korzystać z innych przedmiotów, niż udostępnione. Należy zaokrąglić wagę 1 litra wody do 1 kg. 

8. Plansza z pytaniami  - pwd. Jacek Wójcik
Uczestnicy mają za zadanie przejść z jednej części szachownicy na drugą (z pola start do mety). Którędy to zrobią, zależy od nich. Na szachownicy należy wyznaczyć pola, tak aby łatwiejsze pytania wyznaczały dłuższą drogę, zaś trudniejsze pytania były na polach umożliwiających szybsze dotarcie do mety. Uczestnicy stając na każdym polu odpowiadają na pytanie, jeżeli odpowiedzą prawidłowo mogą iść dalej. Czas na wykonanie zadania – 5 minut.

Serdecznie zapraszamy do galerii zdjęć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz