Nasz blog...

Pogodna Strefa poświęcona jest podsumowaniu wszystkich imprez zorganizowanych przez drużyny harcerkie
oraz gromady zuchowe. Znajdują się tutaj zdjęcia oraz filmy z przedsięwzięć, w których brali udział harcerze
z różnych jednostek Hufca. Każda miniona impreza jest przez nas rejestrowana i podsumowywana tak, aby
każdy mógł się dowiedzieć jak się bawiliśmy i co dokładnie przeżyliśmy.

11 września 2014

Wakacje z Pogodnem

Jak co roku, także i w tym zwieńczeniem ciężkiej rocznej pracy harcerskiej była akcja letnia. Namiestnictwo zuchowe zorganizowało kolonię w Białej niedaleko Tucholi, w której udział wzięły 34 zuchy oraz 7 instruktorów, tworzących kadrę. W tym roku uczestnicy podróżowali "Wehikułem czasu", dzięki któremu  przenosili się między epokami w czasy jaskiniowców, Słowian, dalekiego wschodu i okresu II wojny światowej. Podczas kolonii odbyły się dwie wycieczki tematyczne - jedna do Biskupina, w której zuchy zwiedzały osadę słowian  oraz druga do miasteczka dalekiego wchodu w Grudziądzu.

Nieopodal bazy znajdowało się jezioro po którym można było pływać kajakami. Na obozowisku znajdowali się harcerze ze Szwecji, z którymi została nawiązana współpraca. Jednego z wieczorów odbyło się wspólne ognisko, na którym poznaliśmy zwyczaje polskich harcerzy w Skandynawii, nowe pląsy, przyśpiewki i nie tylko. W ramach podziękowania za ognisko, współobozowicze zaprosili nas na śluby kolonijne, gdzie "panny młode" na koniec uroczystości zostały wrzucone do jeziora. Kolonię rozpoczęły zajęcia dotyczące wszelkich kodeksów, wieczorem odbyły się śpiewanki z gościem z przeszłości, który uczył wszystkich między innymi rozpalania ogniska. Po dwóch dniach przenieśliśmy się wehikułem do świata Słowian. Uczyliśmy się o słowiańskich zwyczajach, robiliśmy epokowe stroje, zdobiliśmy domki, gotowaliśmy na polanie.

Organizatorzy uważają tegoroczną kolonię za bardzo udaną i życzą sobie takich przygód w przyszłym roku.

Harcerze z naszego Hufca wybrali się do Siamoszyc znajdujących się na terenie Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd w Województwie Śląskim, gdzie spędzili 15 dni wędrując, zwiedzając i zdobywając sprawności.
Wzór karty sprawności
Po wcześniejszym wybraniu sprawności, które chcą zdobyć, uczestnicy obozu otrzymali specjalne karty, na których były wykazane zadania do zrealizowania. Każde zadanie musiało być potwierdzone przez prowadzącego zajęcia lub w przypadku sprawności indywidualnej, przez drużynowego. 100 harcerzy, zrealizowało 1076 sprawności z 49 możliwych kategorii, kadra obozu przeprowadziła cykl 48 zajęć sprawności grupowych, najmłodsi nauczyli się samodzielności i pokonywania przeciwności zdobywając pierwsze sprawności, a najstarsi przezwyciężali swoje słabości zdobywając sprawności mistrzowskie.

Podczas obozu drużyny wybrały się na wędrówki jedno oraz trzydniowe do pobliskiego Mirowa czy Bobolic, Ojcowskiego Parku Narodowego, na Okiennik, a nawet do Krakowa i Zakopanego. Dziesiątego dnia obozu wszystkie drużyny wybrały się na wycieczkę do Ogrodzeńca, gdzie zwiedzały Zamek oraz pobliski Gród na Górze Birów.
Na bazie harcerskiej razem z nami byli harcerze z Rybnika oraz Irlandii. Z tymi drugimi mieliśmy kilka wspólnych ognisk, na których opowiedzieli nam o swojej kulturze, przyzwyczajeniach oraz zwyczajach jakie mają w jednostkach i kraju.

Organizatorzy uważają obóz za bardzo udany, ponadto są bardzo dumni z harcerzy zdobywających sprawności oraz przyjmujących harcerską postawę. Otrzymali od Komendanta bazy podziękowanie za organizację wypoczynku i wzorową postawę instruktorską.

Zapraszamy do galerii zdjęć, które zdradzają rąbek przygody jaką przeżyliśmy w tym roku. Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.wakacjezpogodnem.pl

Przed nami kolejny, pełen wrażeń, rok harcerski. Jesteśmy pewni, że będzie jeszcze bardziej owocny i przyniesie wiele radości, wspomnień i niezwykłych przygód.